haruuchang’s blog

女子大生🌼

Sparks fly✨ Taylor swift 和訳

 

私は、洋楽の中でもTaylor Swiftが好きです❢ 曲も人柄もスタイルもすべてが素敵✨

特に、Taylorの書く恋愛ソングは歌詞がとても可愛い、💛

そして、発音がとても聞きやすく、勉強にとても適していると感じます。

 

TaylorのSparks fly の和訳を紹介したいと思います。

 

       Sparks Fly                  Taylor Swift 

 

The way you move is like a full on rainstorm  And I'ma house of cards.

あなたの振る舞いはまるで嵐のようで、私はトランプでできた家みたいに不安定。

 

 You're the kinda of reckless that should send me running

あなたの無謀なところが私の心を走らせる

 

But I kinda know that I won't get far 

 もう、私はあなたから離れることはできないみたい。

 

And you stood there in front of me just close enough to touch

あなたは、私の目の前に触れられそうなほどの近さで立っているの

 

close enough to hope you couldon't see what I was thinking of

私の考えていることが見透かされませんように

 

Drop everything now meet me in the pouring rain  

 今すぐすべてを投げ捨てて土砂降りのなか私に会いに来て

 

kiss me on the sidewalk Take away  the pain 

 歩道でキスをして、この痛みをすべてとって欲しいの

 

'Cause I see,  sparks fly, whenever you smile

 だって、私にはあなたが笑うたびに火花が散るのが見えるのよ

 

Get me  with those green eyes, baby  As the lights go down  

灯りが消えたら、そのグリーンの瞳で私を虜にして

 

Give me something that'll haunt me when you're not around 

 あなたが傍にいない時でも、あなたを感じていられる何かが欲しいの

 

'Cause I see, sparks fly,  whenever you smile.

  だって、私にはあなたが笑うたびに火花が散るのが見えるから

 

My mind fogets to remind me, you're a bad idea.

 忘れてしまうの、あなたを好きになるのはダメなことって

 

You touch me once and it's really something

あなたに一度触れたときに特別な何かを感じたの

 

 You find I'm even  better than you, imagined I would be 

あなただって、思っていたより私がいい女の子って気づいたでしょ

 

I'm on my guard for the rest of the world 

私は今まで世界に対して壁をつくっていたけど

 

but with you I know it's no good.

あなたといると間違っていたことに気づくわ

 

And I could wait patiently  But I really wish you would.

我慢することだってできるけど、本当はこんなことを望んでいるの

 

Drop everything now meet me in the pouring rain  

 今すぐすべてを投げ捨てて土砂降りのなか私に会いに来て

 

kiss me on the sidewalk  Take away  the pain 

 歩道でキスをして、この痛みをすべてとって欲しいの

 

'Cause I see, sparks fly, whenever you smile

 だって、私にはあなたが笑うたびに火花が散るのが見えるのよ

 

Get me  with those green eyes, baby As the lights go down  

灯りが消えたら、そのグリーンの瞳で私を虜にして

 

Give me something that'll haunt me when you're not around 

 あなたが傍にいない時でも、あなたを感じていられる何かが欲しいの

 

'Cause I see, sparks fly, whenever you smile.

  だって、私にはあなたが笑うたびに火花が散るのが見えるから

 

I run my fingers through your hair.  And watch the light go wild

あなたの髪に指を通すと、あなたが微笑んで灯りが灯りはじめるの

 

Just keep on keeping your eyes on me 

ただ私だけを見つめていて

 

It's just wrong  enough to make it feel right

いけないことだと分かっているけど、信じてしまうの

 

And lead me up the staircase won't you whisper soft and slow 

私の手を引いて階段を上がって、ささやいてくれない?優しく、ゆっくりと

 

And I'm captrivated by you, baby.  Like a fireworks show..

私はあなたに夢中なの、花火を見るみたいにね、、

 

Drop everything now. Meet me in the pouring rain  

 今すぐすべてを投げ捨てて土砂降りのなか私に会いに来て

 

kiss me on the sidewalk take away  the pain 

 歩道でキスをして、この痛みをすべてとって欲しいの

 

'Cause I see, sparks fly, whenever you smile

 だって、私にはあなたが笑うたびに火花が散るのが見えるのよ

 

Get me  with those green eyes, baby As the lights go down  

灯りが消えたら、そのグリーンの瞳で私を虜にして

 

Give me something that'll haunt me when you're not around 

 あなたが傍にいない時でも、あなたを感じていられる何かが欲しいの

 

'Cause I see, sparks fly, whenever you smile.

  だって、私にはあなたが笑うたびに火花が散るのが見えるから

 

When sparks fly oh baby smile

火花が散るの

 

When sparks fly